26 Temmuz 2009 Pazar

Sigaram Sigaran Sigaramız

Sahne modern bir ev görünümündedir.Ortada bir koltuk vardır.Sahnenin sağında dışarı açılan bir kapı.Sahnenin solunda ise bir mutfak.
Cem mutfakta oturmuşken Caner sinirle girer koltuğa oturarak konuşmaya başlar.
Caner- Ehh ! Yeter be ! Zaten gün içinde stresten bitiyorum tek bir mutluluğum var bir anlık,onu da elimden almaya çalışıyorlar.Bara giderim söndürün şunu beyefendi,vapura binerim söndürün şunu beyefendi,işe giderim söndürün şunu beyefendi,ne istiyor bunlar benim küçük mutluluğumdan.Yak at yak at paket bitti anasını satayım,son bir tane kalmış neyse ki. ( Sigarayı çıkarır,hayranlıkla onu izlerken ) Sen var ya sen,sen benimsin ! Şimdi evimde baş başa kaldık seninle,önce biraz romantizm yaratalım ( çakmağını yakar ) Şimdi hiç işi gevelemeden olaya girelim ( Tam sigarasını yakarken )
Cem-Söndürün onu beyefendi ! ( Cem hızla Caner’in yanına gelerek sigarasını elinden alır.)
Caner-Ne yapıyorsun oğlum sen !
Cem-Al elma dişlerine iyi gelir hem de.
Caner-Manyak mısın ver lan şunu bana ! Zaten sinirlerim tepemde ! ( Sigarayı Cem ‘ den almaya çalışır,Cem sigarayı kıracak gibi yapar.) Sakın ! Sakın Cem.O benim ! Bak öldürürüm kendimi. ( Elmayı alır kafasına tutar.)
Cem- Onunla mı öldüreceksin ?
Caner-Belki senin elindeki daha çok işime yarar.
Cem-Hayır hayır olmaz,bu dakikadan sonra bu evde sigara içmek yok !
Caner-Ulan 5 dakikadır uğraşıyorum seninle bare o arada içseydim.Hem ne saçmalıyorsun sen ?
Cem-Sigarayla savaşanlar derneğiyle anlaştım moruk,yeni çıkan yasanın genişletilmesi için bir kampanya hazırlamışlar…
Caner-Başlarım ulan kampanyasına da sigarayla savaşanlarına da,sabahtan beri kimse sigara içemiyor herkes stres içinde zaten, Vietnam sendromu oluştu bende herkes bir bunalım herkes dertli.Sigaradan daha iyi bir şey var mı bu dünya da ?
Cem-Oğlum dinlesene sen beni bir,sonra izin vereceğim içmene söz veriyorum.
Caner-Ölmedi değil mi ?
Cem- Ne ?
Caner-Sigaram tabii ki.
Cem-Yok yok elimde duruyor,kırılmadı.
Caner-Onu ancak ben öldürürüm !
Cem-Oğlum bir dinle beni ya,bu işten çok karlı çıkacağız bak.Sigarayla savaşanlar derneği yeni yürürlüğe giren yasa…
Caner-Hatırlatma bana şunu iki de bir,bu yasa yüzünden ilk cinayeti işleyen ben olacağım yoksa.
Cem-Öf tamam tamam.Her neyse genişletmek için yasayı bir kampanya başlatıyorlar.Artık evlerde de sigara içilmemesini istiyorlar.
Caner-Manyaklar mı lan bunlar ?
Cem-Ben bu evde sigara içmiyorum mesela,sen içiyorsun.Ee ne oluyor?
Caner-Hayatın anlamını bilmiyorsun oğlum sen,çocuksun daha.
Cem-Pöfür pöfür içiyorsun biz de zehirleniyoruz burada.
Caner-Ya Cem bana duyarlı ebeveyn ayakları yapma,konuya gel.
Cem-İşte ben bunlarla anlaştım moruk,bizim eve birkaç kamera yerleştirip bir ay boyunca bizi izleyecekler,özellikle de seni.Çünkü evde bir bağımlı olması lazımdı.
Caner-Tanrım ! Ne yaptın oğlum sen !
Cem- İşe gençlerden başladılar,sonra da bu görüntüleri kampanyaların da kullanacaklar.
Caner-‘’ Bir tiryakinin dramı.’’ Cani mi lan bunlar ?
Cem-Oğlum bir sakinleş asıl olaya geliyorum.
Caner-Çıldırıyorum ben sakinleş diyor bana beyefendi.Sakinleşme mi istiyorsan ver şu sigarayı !Cem-Sabret bir Caner ya vereceğim diyorum.
Caner-( Çıldırmaya başlar,sakin sakin konuşur) Bana evde bir ay sigara içmeyeceksin diyorsun,küçük bir mutluluğum var o da senin ellerin de.Benim minik beyaz kelebeğim senin avuçlarının arasında kurtulmayı bekliyor.Ver ulan şunu bana ! ( Cemi ev de kovalamaya başlar.Caner Cemi yakalar.Boğuşmaya başlarlar.Cem Caner’i bir hamleyle yere serer.)
Cem- Biz bu aikidoyu sadece ortamlarda felsefe yapmak için öğrenmedik evlat,böyle yere sererim adamı ben.( Caner hareketsiz yatmaktadır) Caner ? İyi misin oğlum ? Şişşt hadi kalk sigara vericem.Ses yok adamdan.Caner sana diyorum !.Caner kalksana oğlum ! Ödlümü bu ya ( Cebinden tek sigarayı çıkarır ağlamaklıdır.)Ne yaptım ulan ben,ev arkadaşımı öldürdüm.( Sigarayı yakar,ağlamaklı içmeye başlar) Offff Offfff !( Caner sersem bir şekilde kalkar,Cemin sigarayı içtiğini görünce kendine gelir,üstüne atlar.)
Caner-İhanet he ! Ver şunu bana cibilliyetsiz herif ! ( Sigarayı alır,içmeye ve rahatlamaya başlar.) O beni öldürür , ben onu öldürürüm,aramıza kimse giremez o kadar.( Kapı çalar,sigarayla savaşanlar derneğinden geliyorlardır.Cem toparlanır,Caner’in sigarasını söndürür,etrafı havalandırmaya çalışır daha sonra kapıyı açar.)
1.Kadın-Merhabalar biz sigarayla savaşanlar derneğinden geliyoruz.
Cem-Buyurun buyurun, sizi bağımlı arkadaşım Caner ile tanıştırayım.
Caner- Cem bana uyuşturucu kullanıyormuş muamelesi yapma, altı üstü sigara içiyorum.
2.Kadın-Sakın sakın sakın sakın.
Caner-Ne oldu ne sakını ?
1.Kadın-Altı üstü sigara demeyin.
2.Kadın-Sakın ! O sigara sizin dişlerinizi sarılaştırıp , cildinizi berbatlaştırıp , ciğerlerinizi öldürüyor.
Caner-Ee bu paketlerin üzerinde de yazıyor zaten ama onlar öyle duruyor,siz sürekli tekrarlıyorsunuz.Her paketin yanına bir sigarayla savaşanlar derneği üyesi verilmesi lazım bence bıdı bıdı konuşup insanı sigaradan bıktırır bunlar.
Cem-Oğlum ne diyorsun sen,nasıl konuşuyorsun kibar ol biraz.
1. Kadın-Hayır hayır biz gayet sevdik onu.
Caner-Sigaran var mı ?
1.Kadın- Tabii ki yok.
Caner- O zaman ben seni hiç sevmedim.
Cem-Ya Caner saçma sapan konuşma.
2.Kadın-Arkadaşınız tam aradığımız kriterlere göre bir bağımlı Cem Bey.Bu işi onaylıyor ve evinizde bir ay izlenmenizi kararlaştırıyorum.1 ay boyunca Caner Bey evde hiç sigara içmezse diğer 4 yarışmayıcıyı da eleyip …
Caner- Sizden bir aylık sigaramı alacağım.Yani 8-10 kutu ediyor herhalde.
1.Kadın-Hayır tam tamına 200 bin ytl para ve Karayiplerde bir tatil.Sigarayı bıraktıktan sonraki stresinizi tamamen üstünüzden atın diye.
Cem-Yaa oğlum ben sana bir şey tavsiye ediyorsam bir şey biliyorum da ediyorum.
Caner-Bırak şimdi onu bunu da, bana bir sigara ver acayip stres yaptım.Bare son sigaramı içiyim.
1.Kadın- Son bir sigara içmesine göz yumabiliriz herhalde.
2.Kadın-Evet hem de dramatik bir an olur.Caner-‘’ Bir tiryakinin dramı’’
2.Kadın-Evet aynen öyle.
Caner-Demiştim ben bunlar cani diye.( Kapı çalar.iki tane takım elbiseli adam girer.)
1.Adam- Canınız sigara mı çekiyor ?
2.Adam- Bir nefeste bütün efkarınızı dağıtmak mı istiyorsunuz ?
1.Adam – O halde ‘’ Herkese bir dal sigara derneği’’ tam size göre.
Cem- Ne
!1.Kadın – Yeşil ay,duman avcıları ve meyve suları adına bu da nesi böyle ?
2.Kadın-Tanrı bizi korusun.Caner-Tanrı beni sizden koruyor asıl pis caniler.O kadar dernek adı duymuşumdur bu duyduğum en güzeli ama ‘’ Herkese bir dal sigara derneği’’ Nerden çıktı bu böyle iyi ki varsınız sizi seviyorum ya.
1.Adam-Biz sigara bağımlılarını savunan,devletin çıkardığı yasanın gereksiz olduğunu savunan bir derneğiz beyefendi.Yasağın kaldırılması için uğraşıyoruz.
2.Adam-Ve başarıcağız da.Bir sigara ister misiniz ?
Caner-Ohh ne iyi olur ya yerim ben seni ilaç gibi geldiniz bana.Ver ver bir sigara hemen delireceğim zaten burada.
1.Kadın-Katiyen olmaz ! Biz buradayken kimse sigara içemez.
2.Kadın-Bu bize ve onurumuza bir saygısızlıktır.
1.Adam- Biz burada sigara içirtmeyince bizim onurumuza saygısızlık olmuyor mu peki ?
2.Kadın-İnsan sağlığını hiçe sayan , devletin yasasına karşı gelen bir grupsunuz siz.
Cem-Evet evet.
Caner-Hadi oradan.
1.Adam- Ne yani, sigara yasağı koyarak , alkol kullanımını azaltmaya çalışarak daha sağlıklı daha ayık bir millet mi yaratmaya çalışıyor bu adamlar ?
2.Adam-Artık neredeyse üstümüze giydiğimiz ceketimiz bile kanserojen madde taşırken,insanların bir anlık mutlu olmasını sağlayacak bir sigara mı çok geliyor ?
Caner-Ahh be nasıl da doğru dedin.Sigara bir yana sokakta biramı açarım burada içmesi yasak beyefendi lütfen bilmem şu kadar cezayı ödeyiniz. İnadına bende alkolü sokağa döküyorum , kafamız güzel olmuyor bare sokaklar sarhoş olsun da yürürken bulutların üstünde hissedelim kendimizi.
2.Adam – Çok doğru dedin be abi.
1.Adam-Yak bir sigara be abi. ( Bir sigara verirler )
Caner-Yakayım dimi.
Cem-Sakın oğlum bak bütün para ödülü gider.
1.ve 2. Kadın- Haklı.
1.Adam-Sigaradan daha güzel şey mi var bu dünya da para da neymiş.
Caner-Herhalde yani,bacağımı keserim sigara için.
1.Kadın – Zaten bu gidişle bir 10 sene sonra bacaksız be kolsuz kalacaksınız beyefendi.
Caner-Yine de içerim yine de içerim.Ağzıma bir şey olmasın önemli olan.
Cem-Ağzını da ben kıracağım zaten bir yumrukla.Oğlum paralar gidecek diyorum sana düşün Karayip tatili onca para vs Bir ömür yeter sana.
2. Kadın-Arkadaşınızı iyi dinleyin ve sigarayı bırakın.( Adamlar gözlerini kapatıp hayal ederek konuşurken Caner hayranlıkla izler ve adamların anlattıklarını oynar.)
1.Adam-Düşünsene bir boğaz manzarası,martılar vs yanında sevgilin
2.Adam-Yaslanmışsın vapurun demirine,yüzüne boğaz havası vururken dalga hışırtıları kulağını tırmalıyor.
1.Adam-Tam Sultanahmet’in oradan geçerken İstanbul sülietine karşı yakıyorsun bir sigara
2.Adam-Dumanı yüzüne vuruyor böyle bütün derdi tasayı unutuyorsun.İstemez misin tekrar vapurda sigara içmeyi abi ?(Caner bir sigara yakmıştır.diğerleri de şaşkın bir şekilde Caner’i izliyordur.)
Caner-Offf offf !
1. Kadın - Bizim artık burada bir işlevimiz kalmadığına göre artık gidebiliriz,yarışmadan elendiniz Caner bey.
Caner-Şu an zaferimi kutluyorum,yarışma umurumda değil.Hoş cakalın bakalım.(Kadınlar çıkar.)
Cem-Ah ulan Caner ne yaptın sen be oğlum ?
1.Adam-Bu vapur hikayesi her zaman işe yarıyor abi,direk bir sigara yakıyor kerizler.
Caner-Ne diyorsunuz lan siz ?
Cem-Ben demiştim abi bu işte bir şey var diye.Hiç ‘’ Herkese bir dal sigara derneği ‘’ mi olur anasını satim.
1.Adam-Hayır derneği cidden kurduk.İşimizin de bir profesyonelliği var.Yarışmada ki diğer bir bağımlıyla anlaşıp sizin gibi diğer bağımlıları eleyerek onun ödülü almasını sağlıcaz.
2.Adam-Sonra da bu ödülden pay alacağız.
Caner-En yakın dostlarım tarafından sırtımdan bıçaklandım he.
1.Adam-Biz sadece işimizi yapıyoruz.Ama yine de bir sigara ister misiniz ?
Caner-İstemiyorum ! İstemiyorum ulan ! Defolun ! Bıraktım sigarayı falan ! ( Adamlar çıkar.)
Caner- Elim ayağım titriyor ya sinirden.
Cem-Şimdi sana neyin iyi geleceğini biliyorum ben.
Caner- Var mı sende cidden ?
Cem- Al elma , dişlerini de iyi gelir.
Caner- Ulan öldürürüm seni ben ! ( Kavga etmeye başlarlar, ışıklar söner.) PERDE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder